> Home > News > News > The Times smear campaign runs aground
>  News

The Times smear campaign runs aground
Date 17/04/2014 11:40  Author webmaster  Hits 3207  Language Global
The paper once known as 'The Thunderer' has become 'The Blunderer'. The Times has become like the News of The World.
 
"It's a fixed monthly allowance given to all MEPs and no expenses are claimed" - Nigel Farage

Press Release
 
The Times, once a respected newspaper has helped trash its own reputation with a politically motivated smear campaign on UKIP.

Over the last few months it has run multiple front page stories making many unproven allegations against UKIP and Nigel Farage.



Let's look at the latest Times hit job. Headline: Farage faces investigation into ‘missing’ EU expenses, from 15th April 2014. The details are laid out in this article. The quoted source for this story is David Samuel-Camps. The Times states:
 
"A former office manager at the Old Grain Store has now said that the correct figure was closer to £3,000 a year, a claim that Mr Farage disputes and that has now been referred to EU anti-fraud investigators. David Samuel-Camps, 69, who worked as political assistant to Mr Farage between 2002 and 2010, was responsible for keeping the accounts for the Old Grain Store since about 2005.

Mr Samuel-Camps said that electricity, heating, insurance and business rates at the office totalled less than £250 a month.
"
 
What does Mr Samuel-Camps think of the Times article? He was angry and disgusted at how his words and figures were distorted by the Times. See: Times story falls apart as key source reveals his responses were distorted by the paper.

In an email to the Times he wrote: "To the best of knowledge and belief I was completely honest in my answers and resent the fact that those answers have been completely distorted."

'At no time did I say that “electricity, heating, and business rates at the office totalled less than £250 a month”. I told you that I could not remember the individual amounts as it was over four years ago but they would have been in the region of £200 each.'

Then there were the Times allegations that Nigel Farage was hiving off money to a private bank account in the Caymen Islands. No proof is offered. No person is named as the source in the article, nope just the allegation.

In an email from the Times to the office of Mr Farage, the source of the allegation is laid out clearly:

"9) We understand that in 2009, when the EU Second Pension was shut, you continued to divert monies away from your GEA into offshore accounts located in the Isle of Man and the Cayman Islands set up for your own personal benefit and not for the benefit of the party. Can you confirm that you transferred approximately £18,000 per annum in this way until at least 2012? This allegation has been made on the record by Jasna Badzak, your former press secretary and confidant, and has been corroborated by other former Ukip staff members."
 
With no proof offered, one must look at the credibility of the person making the allegation.
Who is Jasna Badzak, the cherished Times source?
 
She is a convicted fraudster serving a suspended sentence for fleecing London UKIP MEP, Gerard Batten.  See here. And here.
 
When passing judgement, according to the Telegraph: "Judge Gledhill added: “You [Jasna Badzak]  issued high court proceedings against him as well. You did that to deflect attention from your own dishonesty by mounting a wholesale attack on his character. ... “Members of Parliament are vulnerable to people such as yourself who are bent on vengeance.”

So the Times were happy to use the allegations of a convicted fraudster to throw mud at Nigel Farage? Embarrassing for them? Seemingly so.

According to Guido, UKIP pre-empted the Times splash yesterday by naming the anonymous ex-party official who has grassed Farage up to the EU anti-fraud office as Jasna Badzak:

Jasna Badzak is a convicted fraudster serving a suspended sentence, whose allegations are unfounded and vexatious. She has never been a press secretary or confidant of Mr Farage’s. Your use of her indicates that you are writing an article with a defined end by inventing a road to achieve that end.”

Just one problem: the Times tells Guido that Badzak was not the source of the story. This could get messy… Guido Fawkes has received an email from the Times journalist denying that Jasna Badzak was the source of the allegations about the Caymen Islands.

But in their email to Nigel Farage, the Times journalist wrote "This allegation has been made on the record by Jasna Badzak."

Somebody at the Times is deeply embarrassed, and no wonder. To top it all off, The Times on March 9th also wrote a big article claiming that Nigel Farage was going to face an investigation into his use of money by the European Parliament - with the assistance of LibDem MEP MacMillan-Scott.

Yet on April 16 2014, the Times itself had to print: 'At a meeting of a senior Brussels committee on Monday, it was decided that there were no grounds for concern. A spokesman for the European parliament said: “The president said no wrongdoings were found.”'

In summary, the Times smear campaign against UKIP quotes a person who has stated his anwers to the paper were totally distorted and demanded a correction, and uses as a source for unproven allegations a woman who last year was convicted of fraud.

At the same time, The Times had to print a news item showing that one of their big previous attack articles on UKIP was completely untrue.

UKIP members believe that The Times is running a politically motivated smear campaign, and should know better. The paper once known as The Thunderer has become The Blunderer.

The Times has become like the News of The World.

www.ukip.org
...................................................